روستایی

طرح هادی در روستای گاوازنگ زنجان اجرا نمی شود

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عباس محمدی در رابطه با مجموعه گردشگری گاوازنگ، اظهار کرد: ایجاد قسمتی از چشم‌انداز و آبشار در بخش شمالی سینما روباز براساس موافقت‌نامه مبادله شده به عهده بنیاد مسکن بوده و این اداره‌کل به عنوان مجری در این پروژه حضور دارد.

وی از تکمیل ۳۵ درصدی پروژه در دست اجرای بنیاد مسکن خبر داد و افزود: تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان هزینه شده و ۳۵ درصد پروژه تکمیل شده است و برای امسال نیز ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان بودجه از محل اعتبارات تملک دارایی استان پیش‌بینی شده است.

این مسئول با اشاره به دلایل اجرا نشدن طرح هادی منطقه مسکونی گاوازنگ، ادامه داد: این منطقه به عنوان روستا شناخته نمی‌شود و دلیل آن نبود کد آبادی برای این منطقه است و سکونت‌گاه غیررسمی تلقی می‌شود و طرح هادی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی طرح هادی برگزار نمی‌شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان زنجان تصریح کرد: مردم ساکن در منطقه گاوازنگ، اهالی روستای امند هستند که در گذشته برای دسترسی آسان‌تر به شهر در زمستان، در این منطقه ساکن می‌شدند ولی رفته‌رفته این اسکان دائمی‌تر شده و جمعیت آن افزایش یافت.

محمدی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین سرشماری، ۱۰۰ خانوار در این منطقه ساکن بودند که بر اساس اعلان‌های غیررسمی تعداد خانوارها به ۵۰۰ رسیده که افزایش جمعیت ساکن در آن و نبود برخی زیرساخت‌ها، آسیب‌هایی را می‌تواند در پی داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل