روستایی

مصرف آب در استان زنجان ۱۵ درصد رشد دارد

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا جزء قاسمی ظهر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل شرکت آب و فاضلاب، با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ۲۱ شهر را با ۷۵۰ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش دارد.

وی اظهار کرد: ۶۱۷ روستا با ۳۰۷ هزار نفر جمعیت روستایی در استان تحت پوشش این شرکت هستند و خدمات این شرکت در ۱۰۰ درصد شهرها و ۹۰ درصد روستاها ارائه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سالانه ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصرف می شود، گفت: در بخش روستایی ۴۴ درصد و در بخش شهری نیز ۲۳.۱ درصد هدر رفت آب آشامیدنی داریم.

جزء قاسمی افزود: امسال مصرف آب آشامیدنی در ۹ ماهه گذشته از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه ۹۲ درصد آب استان در بخش کشاورزی، ۶ درصد در شرب و بهداشت و دو درصد نیز در صنعت استفاده می‌شود، ابراز داشت: شهروندان زنجانی درمدیریت آب الگوی مصرف را مد نظر قرار دهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان، با بیان اینکه هدر رفت آب، آب بدون درآمد برای این شرکت است، گفت: از شرکت آب منطقه‌ای گرفته شده یا توسط شرکت آبفا از منابع آبی استحصال می‌شود که اختلاف این اعداد هدر رفت آب است.

جز ء قاسمی با تاکید بر ایننکه کیفیت آب در مناطق مختلف استان زنجان مورد توجه جدی است، تصریح کرد: ۶۰ میلیارد تومان پروژه در روستاهای زنجان در دست اجرا است.

وی به اجرای طرح آب امید در استان اشاره کرد و افزود: این طرح با رویکرد معافیت مصرف کنندگان کم مصرف و تشویق افراد پر مصرف به کاهش مصرف اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان، با بیان اینکه طرح‌های مشارکتی آب ساماندهی و در حال اجرا است، گفت: اجرای این طرح‌ها به صورت جزیره‌ای انجام نخواهد شد.

جزء قاسمی گفت: در این راستا ۱۰ پروژه با مشارکت بسیج با اعتباری بالغ هشت میلیارد تومان در دست اجرا است.

خروج از نسخه موبایل