روستایی

روستاها نباید به مناطق خوش‌نشینی تبدیل شوند

سید محمدرضا هاشمی، ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در آیین روز ملی روستا و عشایر در مسجد امام حسین(ع) فولاد محله شهرستان مهدیشهر اظهار کرد: روستاها باید از مراکز اصلی تولید محصولات ، ثروت و اشتغال و تکمیل کننده چرخه اقتصاد کشور باشند.

وی با تاکید بر اینکه دهیاران باید ایده و طرح نو برای توسعه روستاها ارائه کنند، اظهار کرد: دهیاران باید توجه داشته باشند که امروز، فرصت تولید ثروت در روستاها مهیا بوده و نیاز است تا از این مهم برای توسعه اشتغال در روستا و ارتقاء اقتصاد روستاییان بهره بگیرند.
وی با اشاره به وجود سه روستای بدون بیکار در استان افزود: زیباتر این است که تا با اقدامات مناسب و کار جهادی، روزی شاهد تعداد بیشتری روستای بدون بیکار در استان باشیم.
هاشمی ضمن تبریک روز ملی روستا و عشایر به تمام روستاییان و عشایر غیور استان، گفت: خوشبختانه اشرافیت بسیار خوبی از سوی دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای استان بر مسائل روستاها وجود دارد.
وی اظهار کرد: دهیاران باید محور وحدت و انسجام در روستاها باشند و از توجه به مسائل و امورات خانواده‌های محروم و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستاها غافل نشوند و همانند دولت مردمی و انقلابی، مردمدار بوده و گِره از کار مردم باز کنند.
استاندار سمنان تاکید کرد: دغدغه امنیت شغلی دهیاران به صورت ویژه پیگیری می‌شود؛ چرا که باعث افزایش روحیه و ایجاد انگیزه و قوت قلب بیشتری برای دهیاران به ‌منظور ارائه خدمت بهتر و مطلوب تر به روستاییان خواهد شد.
وی خطاب به مدیران کل استان با بیان اینکه امروز روز پشت میزنشینی و تصمیم گیری پشت درب‌های بسته نیست، تاکید کرد: مدیران کل استان لازم است برنامه ماهانه بازدید از روستاها و شهرستان ها را به صورت میدانی و جهادی در دستور کار قرار داده و طی یک جدول زمانبندی شده اجرایی کنند.
هاشمی ادامه داد: روستاها نباید به مناطق خوش‌نشینی، ییلاق و قشلاق تبدیل شود، روستاها مرکز تولید و چرخه اقتصاد کشور هستد و لازم است تا به این امر توجه جدی شود.
وی با بیان اینکه موارد و مسائلی که از سوی دهیاران مطرح و قابل پیگیری در استان است، مَد نظر قرار خواهد داشت، تصریح کرد: سند توسعه روستاها طی زمان‌بندی مشخص تدوین و نهایی شود، بازنگری طرح هادی روستاها در دستور کار قرار گیرد، پروژه ها از طریق راهکارهای قانونی به صورت امانی به پیمانکار واگذار شود و به بحث محصولات کشاورزی و صنابع تبدیلی و تکمیل کشاورزی توجه ویژه صورت گیرد.
وی اضافه کرد: در طی سال با حضور نماینده دهیاران هر شهرستان در فصول مختلف، نشست‌هایی رو در رو برگزار می‌شود تا مباحث و مسائل روستاها را به صورت ویژه پیگیری کنیم.
استاندار سمنان از افتتاح و بهره برداری از ۵۸ طرح خدماتی و عمرانی روستایی با اعتباری بالغ بر ۴۲ میلیارد تومان به مناسبت روز ملی روستا و عشایر در استان خبر داد و گفت: ۶ طرح در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۳ طرح متعلق به اداره کل اوقاف و امور خیریه، ۱۵ طرح در حوزه امور عشایری، ۹ طرح متعلق به جهاد کشاورزی، ۱۴ طرح در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و ۴ طرح مرتبط با بحث نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس و ۷ طرح در مابقی حوزه هاست.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل