روستایی

تامین اعتبار اجرای طرح هادی ۱۱ روستای سرپل‌ذهاب

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مصیب شهبازی افزود: برای اجرای این طرح ها در مجموع ۱۱ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، استانی و مرزی اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد: برای اجرای طرح هادی چهار روستا چهار میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، برای اجرای طرح هادی ۶ روستا، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار استانی و چهار میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال نیز برای اجرای طرح هادی یک روستا از محل اعتبارات ملی و مرزی اختصاص یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب گفت: همچنین ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح گردشگری یک روستا اختصاص یافته که به طور قطع این اعتبار منجر به ایجاد جاذبه های بسیاری برای گردشگران و توریست ها و مسافران و مردم این شهرستان خواهد شد.

شهبازی به صدور سند روستایی در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و یادآور شد: صدور ۲۰۰ جلد سند در ۲۳ روستای فاقد سند در دستور کار قرار گرفته است.

وی در مورد طرح ویژه مقاوم سازی منازل روستایی اضافه کرد: وام ۱۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه با بازپرداخت ۱۲ ساله با سود ۵ درصد با هر تعداد که متقاضی وجود داشته باشد، به متقاضیان قابل پرداخت است.

شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق،  هشت دهستان و ۲۲۶  روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.  

خروج از نسخه موبایل