روستایی

آغاز عملیات آبرسانی به ۲۸ روستای ساوه

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ همزمان با هفته بسیج سازندگی و با حضور نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس، سرپرست فرمانداری، فرمانده سپاه و جمعی دیگر از مسئولان عملیات اجرایی آبرسانی به ۲۸ روستای شهرستان ساوه آغاز شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ساوه در این آئین گفت: پروژه‌های تعریف شده امروز با هزینه کرد اعتبارات محرومیت زدایی و با اولویت اجرای خط انتقال روستاهای باغشاهی و سیلجرد اجرایی شده است.

سعید طاعتی افزود: ایجاد تاسیسات آب اعم از تجهیز و حفر چاه و ایستگاه پمپاژ و مخزن ذخیره آب در مجتمع سردار سلیمانی (روستاهای منطقه کوهپایه) مشتمل بر ۶ روستا با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و مجتمع سرداران مشتمل بر ۲۲ روستا با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان و مجموعا بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه در مجتمع شهید سلیمانی احداث دو باب مخزن ذخیره آب به احجام ۱۰۰ و ۴۰۰ متر مکعب واقع در روستای چرمک انجام خواهد شد اظهار کرد: احداث یک باب مخزن تقلیل فشار به ظرفیت ۲۰۰ متر مکعب در مسیر خط انتقال سیلجرد و احداث خط انتقال باغشاهی و سیلجرد بطول ۲۶۰۰ متر به قطر ۱۶۰ میلیمتر و همچنین احداث مخزن ۵۰ متر مکعبی در روستای حقانیه، بازسازی و بهسازی چشمه سیلجرد بخشی از عملیات پیش‌بینی شده است.

طاعتی در تشریح عملیات اجرایی برای مجتمع سرداران نیز گفت: اجرای خط انتقال روستای یل آباد به الوسجرد به طول ۵۶۰۰ متر با لوله‌های چدن داکتیل و پلی اتیلن تجهیز انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: برق‌رسانی ایستگاه پمپاژ روستای قردین، تجهیز و برق‌رسانی روستای ملک آباد و احداث مخزن ذخیره ۳۰۰ متر مکعبی روستای شرفلو و همچنین احداث مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی روستای ملک آباد تجهیز و برق‌رسانی چاه روستای هلول از دیگر طرح های اجرایی است که در دستور کار قرار دارد.

مدیر عامل آبفای ساوه تصریح کرد: این طرح در قالب رزمایش جهادگران فاطمی با حضور گروه‌های بسیج سازندگی بصورت نمادین در روستای باغشاهی از توابع بخش مرکزی آغاز شد.

خروج از نسخه موبایل