روستایی

مسیر توسعه کشور از روستاها می‌گذرد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، احمد رضا قاسمی امروز (۲۶ اردیبهشت) در گردهمایی شوراهای شهر و روستای شهرستان بیجار که در سالن سینما آزادی برگزار شد جایگاه شوراها را تجلی اراده و همت مردم دانست و اظهار کرد: این مردم همواره برای پیشرفت و توسعه دیار خویش گام بر می‌دارند.

وی جایگاه شورا را همچنان پایدار خواند و افزود: مردم با امید به سکّان داری شوراها و اقدامات مثمر ثمر در پای صندوق های رای حاضر شدند.

فرماندار بیجار بیان کرد: علی رغم برخی تصورات جایگاه شوراها همچنان پایدار و مستحکم بوده چرا که درون مایه انقلاب اسلامی احترام به تمامی مردم اعم از شوراها است و باید انتظارات مردم برآورده شود.

وی با اشاره به ارائه پیشنهادات توسط شوراها علی رغم عدم پذیرش گفت: اگر مسئولان و شوراها بسترساز به حاشیه کشاندن یکدیگر نباشند شاهد رقم خوردن اتفاقات مبارکی خواهیم بود.

قاسمی توجه به جزئی‌ترین مشکلات بخش روستایی را گام نخست توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: انتظار داریم شوراها علاوه برانتقال مشارکت به هر نحو ممکن در دادن پیشنهادات، معرفی افراد کارآمد و معرفی معارض نقش میانجی‌گر بودن خود را به خوبی ایفا کنند.

وی ملاک ارزیابی شوراها را ارسال مصوبات به فرمانداری خواند و اعتماد به شهرداران و دهیاران و تفویض اختیارات به آن‌ها را از ملزومات گام برداشتن در مسیر خدمت به مردم دانست.

فرماندار بیجار در ادامه با تأکید بر برگزاری کلاس‌های آموزشی برای تمام مسئولان گفت: برخی از مشکلات نشات گرفته از عدم آگاهی نسبت به وظایف است و در همین راستا در تلاش برای برگزاری این کلاس‌ها در ماه های آینده هستیم.

وی در پایان خطاب به معدن‌کاران شهرستان بیجار خاطرنشان کرد: توصیه ما هموراه به توسعه و ایجاد اشتغال در روستاهای حومه معادن بوده و انتظار داریم از محل درآمد این معادن جهت آبادانی روستاها اقداماتی صورت پذیرد.

خروج از نسخه موبایل