روستایی

۷۸درصد واحدهای روستایی نهاوند نوسازی شد

به گزارش روستانیوز، علیرضا نثاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعداد واحدهای مسکونی روستایی شهرستان نهاوند ۲۶ هزار و ۷۶۱ واحد و تعداد خانوارهای روستایی این شهرستان ۲۳‌هزار و ۴۶۰ خانوار است که از این تعداد تاکنون ۲۰‌هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی معادل ۷۸ درصد در شهرستان مقاوم‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: میانگین نوسازی واحدهای مسکن روستایی در استان همدان ۶۴ درصد و میانگین کشوری ۵۳ درصد است و شهرستان نهاوند رتبه‌ اول نوسازی مسکن روستایی را در استان و در کشور به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حوزه بهسازی و عمران روستایی در شهرستان افزون بر ۳۲ میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و نماینده مصوب شده که تاکنون بیش از ۱۶ میلیارد تومان در قالب ۴۱ پروژه بهسازی روستایی تخصیص داشته که در مرحله اجرایی و قرارداد است و تا پایان تیرماه به اتمام می‌رسد.

نثاری ادامه داد: سهم اعتبارات ملی از این مبلغ ۲۲ میلیارد تومان است و در حوزه نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر شهرستان نیز در یک‌سال گذشته تعداد ۷۱۰ واحد مسکونی از تسهیلات نوسازی استفاده کرده و بیش از ۵۵۰ واحد پایان کار خود را دریافت کرده‌اند.

رئیس بنیاد مسکن نهاوند یادآور شد: اعتبار هزینه شده در این حوزه نیز افزون بر ۶۱ میلیاردتومان بوده و در این حوزه در یک‌سال گذشته بیش از ۱۳ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض ساخت از محل حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) و سازمان برنامه و بودجه به متقاضیان واجد الشرایط در شهرستان پرداخت شده است.

وی به تعداد سند مالکیت روستایی در نهاوند اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۷۰ جلد سند مالکیت روستایی نیز در یک سال گذشته با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک صادر و تحویل مالکان شده است.

نثاری خاطرنشان کرد: در یک‌سال گذشته عملیات خاکی و زیرسازی معابر در ۳۷ روستای شهرستان انجام و ارائه خدمات فنی و بازنگری طرح‌های هادی ۱۲ روستا انجام شده است.

خروج از نسخه موبایل