روستایی

مقاوم سازی حدود چهارهزار واحد مسکن روستایی در سردشت

به گزارش روستانیوز به نقل از  صدا و سیما مرکز مهاباد؛ رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت گفت: از ابتدای اجرای بهسازی و مقاوم سازی منازل روستایی و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در شهرستان سردشت؛ تاکنون سه هزار و ۸۹۰ واحد در این شهرستان بهسازی و مقاوم سازی شده است.

حامد محمدی افزود: این بهسازی و مقاوم سازی در راستای بهبود و افزایش کیفیت واحدهای مسکونی روستایی، ارتقای کیفیت زندگی، مقاومت در مقابل حوادث و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و در نهایت توسعه پایدار روستایی انجام شده است.

محمدی گفت: برای مقاوم سازی هر طبقه از یک واحد روستایی دو میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله و با دو سال تنفس و ضمانت سفته زنجیره ای اعطا می شود که برای روستائیان علاوه بر این تسهیلات کمک بلاعوض به میزان ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال نیز پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون اجرای عملیات ۴۲ واحد مسکن در ۱۸ روستای این شهرستان آغاز شده است.

محمدی ، با بیان اینکه در سال گذشته نیز ۲۰۰ واحد مسکونی در سطح روستا و شهرها مقاوم سازی شد، افزود: پیش بینی می شود امسال  نیز با توجه به تکمیل پرونده ها و درخواستها تا پایان فصل عمرانی دو برابر سال گذشته مقاوم سازی شود.

وی، با اشاره به اجرای طرح سنددار کردن بافت مساکن روستایی و شهری هم گفت: تاکنون برای مساکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تعداد ۱۳ هزار و ۳۷۱ جلد سند صادر شده که از این تعداد چهار هزار و ۸۰ جلد سند شهری و ۹ هزار و ۲۹۱ جلد سند روستایی بوده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سردشت اضافه کرد: پیش بینی شده است امسال نیز ۵۷۵ جلد سند در شهر و  روستاها صادر شود.

خروج از نسخه موبایل