روستایی

پوشش اینترنت روستاهای مهاباد ۱۱ درصد از میانگین استانی بالاتر است

به گزارش روستانیوز، قاسم جلیلی‌نژاد روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون حدود ۱۵ روستای مهاباد فاقد پوشش اینترنت هستند که با هماهنگی اپراتورهای همراه اول و ایرانسل عملیات زیرسازی آنها در دست اقدام و تا پایان فصل کاری به اتمام خواهد رسید.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی انجام شده تلاش می کنیم تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار مهاباد تحت پوشش اینترنت قرار بگیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات  آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در جامعه کنونی بیشتر کسب و کارها به صورت اینترنتی انجام و انتظارات در خصوص کیفیت اینترنت افزایش یافته است، گفت: وزارت اطلاعات و ارتباطات در تلاش است مردم از دولت الکترونیک و با کیفیت خوب بهرمنده شده و خدمات‌رسانی به تمام روستاها در اولویت امر قرار دارد.

جلیلی‌نژاد اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان در دوران کرونا از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم بوده است.

به گزارش ایرنا،  مهاباد با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۱۹۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و خلیفان با بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت روستایی است.

خروج از نسخه موبایل