روستایی

نگران چرخش کرونا در روستاها در ایام انتخابات هستیم

دکتر رشید حیدری‌مقدم شنبه ۲۲ خردامداه در جلسه ستاد استانی مدیریت کروناویروس همدان، با اشاره به اینکه تویسرکان، اسدآباد و فامنین در وضعیت زرد و باقی شهرستان‌ها در وضعیت نارنجی قرار دارند، اظهار کرد: تعداد بیماران بستری مشکوک و مثبت کرونا در سراسر استان ۴۰۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در استان همدان ۲۳ بیمار مثبت کرونایی بستری و ۷۰ نفر نیز سرپایی داشته‌ایم، افزود: در استان همدان طی ۲۴ ساعت گذشته  سه نفر فوتی داشته‌ایم. 

حیدری‌مقدم با بیان اینکه ۳۷ درصد علت شیوع کرونا شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد نیز تماس‌های درون خانوادگی است، ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۶۲ نفر بیمار با علائم مشکوک تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کردند و ۷۰ درصد بیماران بستری و سرپایی کرونا، در شهرهای استان بوده است. 

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز انتخابات نگران چرخش ویروس در روستاها هستیم، تصریح کرد: واحدهای سیار در مراکز اخذ رأی با تراکم جمعیتی زیاد پیش‌بینی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه مطرح کرد: تاکنون ۸۸ هزار و ۶۰۰ نفر در دُز اول، در استان همدان واکسینه شده‌اند و ۵۷ هزار و ۳۰۸ نفر از افراد بالای ۷۰ سال واکس کرونا دریافت کرده اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونای استان همدان، حیدری‌مقدم در پایان خاطرنشان کرد: فاز نهایی واکسن پاستور به اتمام رسیده و در تیرماه سال جاری به مرحله تولید انبوه خواهد رسید.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل