روستایی

کم‌آبی؛ دلیلی برای مهاجرت از روستاهای خدابنده

به گزارش روستانیوز، مجید اوصانلو صبح امروز (۲۸ تیرماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بحران آب در خدابنده، اظهار کرد: توجه نکردن به موضوع آب و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های تأمین و توزیع آب شرب از دلایل اصلی این بحران است و این موضوع نگاه مسئولان به مسئله آب باید تغییر کند و باور کنند که دچار یک بحران جدی در زمینه آب هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در توزیع و بهره‌مندی از آب‌های سطحی و زیرزمینی باید عدالت برقرار شود، ادامه داد: در فاصله ۲۵ کیلومتری از مزارع کشاورزی، شهرهایی چون سهرورد و کرسف هستند که ۷۰ درصد جمعیت آن، دسترسی به آب شرب ندارند و دو تا سه ماه آب شرب قطع است.

اوصانلو با یادآوری اینکه شهرستان خدابنده از آهنگ رشد کمتری برخوردار است و معضل کم‌آبی نیز باعث شده تا مردم مهاجرت کنند و روستاها خالی از سکنه شود، تاکید کرد: این امر در حالی است که سیاست تثبیت جمعیت در روستاها و شهرهای کوچک دنبال می‌شود اما تأمین نشدن آب شرب این سیاست را با شکست مواجه می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر خدابنده با بیان اینکه باید بحث تغییر الگوی کشت و مدیریت در برداشت آب‌های زیرزمینی را جدی بگیریم و در زمینه کشت محصولات آب‌بر تجدید نظر کنیم، خاطرنشان کرد: نگاه حل بحران به موضوع آب باید وجود داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل