روستایی

۲۰ روستای شهرستان نیکشهر فاقد شبکه آبرسانی استاندارد است

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجیب حسنی افزود: منابع آبی که تامین کنند آب شرب شهرستان نیکشهر هستند به شدت وابسته به نزولات جوی بود و با کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر میزان بهره مندی مردم شهرستان به آب شرب بهداشتی به درصد قابل توجهی کاهش یافته است.

وی گفت:  منابع آبی شهر نیکشهر وابسته به سد خیرآباد است که اجرای طرح خطوط کنترلی آن در حال اجراست که پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد، اما در حال حاضر با کمبود نقدینگی و اعتبار مواجه است که پیگیری‌های لازم از طریق معاونت عمرانی استانداری و ریاست برنامه و بودجه استان انجام شده وامیدواریم با تامین اعتبار مورد نیاز  به سرانجام برسد.

فرماندار نیکشهر گفت: در سه ماه اخیر و در بازدیدهای میدانی مشکلات حوزه آب شهرستان بررسی شد که برخی از مشکلات با کمترین اعتبارات و در مدت زمانی کوتاه قابل برطرف خواهد شد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های شده و در بازه زمانی شش ماهه مشکلات حدود ۴۰ روستا در قالب لایروبی چاه‌ها، تجهیز چاهها، اجرای خطوط انتقال و اجرای شبکه داخلی حل خواهد شد و در بعضی از نقاط روستایی مثل منطقه سرگوست بخش بنت که با مشکل تامین منابع آبی مواجه هستند با مطالعات دقیق و کارشناسی و تامین اعتبار در دستگاه‌های دولتی در آینده‌ای نزدیک مشکلات این مناطق نیز مدیریت خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل