روستایی

کتابخانه روستایی «شهید سلیمانی» در بندرعباس افتتاح شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان روز دوشنبه در این آیین گفت: این کتابخانه با همکاری دهیاری روستای قلات بالا به مساحت سه هزار و ۴۷۷ مترمربع و زیربنای ۲۹۴ مترمربع و مجهز به بخش های کودک، سالن مطالعه و مخزن است.

امینه دریانورد افزود: افتتاح کتابخانه عمومی سردار حاج قاسم سلیمانی از مطالبات مردمی بود که امروز با حمایت مسوولان به بهره برداری رسید و امیدواریم موجبات پیشرفت در این روستا و روستاهای همجوار را فراهم کند.

وی بیان داشت: ساخت و افتتاح کتابخانه تنها افزایش فیزیکی زیرساخت های کتابخوانی نیست بلکه راهکاری موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است و مردم با حضور در کتابخانه می‌توانند اوقات فراغت خود را در راستای رشد و پیشرفت خود استفاده نمایند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی هرمزگان اظهارداشت: توسعه کتابخانه ها و ایجاد مراکز مطالعاتی جهت کسب آگاهی مردم در یک جامعه می تواند نشانه ای از رشد فکری و فرهنگی مردم آن جامعه باشد و کتاب و کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از مولفه های ماندگار و عناصر فرهنگی نقش مهمی در راستای آگاهی و دانش جامعه و توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ایفا می کند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اهمیت کتابخانه‌ها در توسعه فرهنگ جامعه گفت: خوشحالم که امروز این طرح فرهنگی مورد بهره برداری رسید و این مکان می‌تواند به عنوان فضایی موثر در رشد مردم این روستا و روستاهای همجوار نقش مهمی را ایفا کند.

احمد مرادی، پیگیری مطالبات مردمی در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی را مهم تلقی نمود و افزود: ما مسوولیم در دوران مسوولیت خود اولویت اصلی را به تحقق مطالبات مردمی اختصاص دهیم تا همه مردم از عدالت فرهنگی و اجتماعی بهره مند شوند.

فرماندار و رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی بندرعباس نیز با اشاره به نیاز اساسی جامعه  به کارهای فرهنگی فاخر گفت: با افتتاح کتابخانه شهید سلیمانی به دنبال تبدیل این منطقه به قطب فرهنگی و هنری در بخش مرکزی هستیم تا شاهد حضور شهروندان و به ویژه جوانان برای فراگیری هنر فاخر باشیم.

محمد مرودی تاکید کرد: معتقدیم مهم تر از احداث یک ساختمان به عنوان کتابخانه، فراهم آوردن زمینه برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و استفاده شهروندان از آن مکان ضروری تر است؛ از این رو محوریت و مدیریت فضاهای فرهگی باید توسط مردم، گروه های مردم نهاد و هیات های فرهنگی و مذهبی انجام شود و مکانی جهت پرورش نخبگان فرهنگی باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز به نامگذاری این مکان فرهنگی اشاره کرد و گفت: انتخاب نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر این مکان، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تولیدات فاخر فرهنگی هنری در تراز انقلاب اسلامی بوده است.

اسماعیل جهانگیری افزود: افتتاح این طرح فرهنگی نمونه ویژه ای از تعامل، همکاری و همراهی مردم و دولت است و هیچ کاری بدون همراهی مردم به بهره برداری و نتیجه مطلوب نمی رسد .

وی بیان داشت: امروز جنگ اصلی جنگ نرم و فرهنگی است و پرورش سربازان جنگ فرهنگی از همین مراکز فرهنگی و هنری در روستا ها شکل می گیرد.

خروج از نسخه موبایل