روستایی

توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبر نوری در بیله‌سوار

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، شهریار سرداری ظهر سه‌شنبه در نشست با فرماندار شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: تا پایان سال آینده در قالب طرح تار ۲۰۰ کیلومتر از مناطق روستایی شهرستان به فیبر نوری زمینی متصل خواهد شد و پوشش حداکثری را در شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی طرح توسعه ارتباطات روستایی از طریق فیبر نوری را در راستای ارتقای کیفیت ارتباطات مخابراتی و دسترسی روستاییان به شبکه ملی اطلاعات مهم دانست و تصریح کرد: پروژه توسعه فیبر نوری روستایی برای افزایش بهره‌وری در استفاده از زیرساخت‌های ارتباطی موجود در استان به منظور اتصال نقاط مختلف و دورافتاده است که با توسعه این مشکل تأمین زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در تمام نقاط شهرستان مرتفع می‌شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: مسیر «عزیزکندی» به «خلیفه‌لو»، «انجیرلو» به «دمیرچی خرابسی»، «خلیفه‌لو» به «خانعلی‌کندی»، «حاج امن» به «بابک» و «خروسلو» به «شورگل» در قالب طرح تار به فیبر نوری زمینی تبدیل خواهد شد.

سرداری افزود: پنج سایت BTS تا پایان سال در سطح مناطق روستایی شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار نیز در این نشست با اشاره به اینکه در برخی از جاده‌های شهری و روستایی با مشکل ضعف و نبود آنتن‌دهی موبایل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: نیاز است پایش جدی به منظور پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان انجام شده و ضعف‌ها و کاستی‌ها رفع شود.

صاحبعلی اصغری اضافه کرد: بر اساس طرح ملی تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان به فیبر نوری سراسر متصل خواهند شد.

خروج از نسخه موبایل