روستایی

مشکل روستاها به مسئولان منتقل شود

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، محسن افشارچی در همایش و کارگاه آموزشی دهیاران استان با بیان اینکه مشکل هر روستایی قبل از آنکه به یک معضل تبدیل شود، باید به مسئولان مربوطه منتقل شود،اظهار کرد: داشتن دغدغه مردم نیاز ما مسئولان و رفع آن تکلیف و وظیفه ما است.

وی با اشاره به اینکه نباید مردم را فقط به خاطر از سر باز کردن کاری که می‌توانستیم برای‌شان انجام دهیم، ناراضی کنیم، افزود: نباید به این دلیل که ما حواس‌مان به روستاییان و مشکلات‌شان نیست، برای‌شان نارضایتی ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با تاکید بر اینکه بخشداران باید بدانند در روستاهایی که متولی آن هستند چه می‌گذرد، تصریح کرد: آن‌ها باید از کمبودها و مشکلات روستاییان مطلع باشند.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر چه گاهی ممکن است روستاییان مشکلاتی داشته باشند که نتوانیم آن‌ها را حل کنیم، گفت: اما می‌توانیم صدای آن‌ها را گوش کنیم.

افشارچی با اشاره به اینکه بخشی از عدالت در جمهوری اسلامی از مسیری که دهیاران و بخشداران در آنجا به عنوان مسئول حضور دارند، می‌گذرد، یادآور شد: اگر ما روستاها را درست ببینیم و از همه امکانات تسهیلاتی و اعتباری دهیاری‌ها و همیاری روستایی‌ها برای ایجاد ثروت بیش از آنچه که در روستاها است، استفاده کنیم رخدادهای خوبی رقم می‌خورد.

وی از وقوع چنین رخدادهای خوشایند در چند روستای استان خبر داد و گفت: ۱۳۰۰ میلیارد تومان خرید گندم، فقط در روستاهای شهرستان خدابنده داشتیم که افزایش آن نسبت به سال‌های گذشته مشهود است.

استاندار زنجان افزود: قطعاً آن‌ها با نقدینگی حاصل از فروش گندم، به دنبال سرمایه‌گذاری هستند تا ثروت بیشتری تولید کنند که ما نیز دقیقاً چنین رخدادهایی را برای روستاییان می‌خواهیم.

افشارچی تاکید کرد: از تولید ثروت در روستاها و افزایش کیفیت زندگی روستاییان حمایت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش ثروت روستاییان برای ما هم بسیار رضایت‌بخش است، تصریح کرد: اقدامات مسئولان متولی روستاییان و کمک در راستای تولید ثروت و افزایش دارایی‌ آن‌ها از طریق مولدهای روستایی مانند کشاورزی، فراتر از وظایف معمولی دهیاران و متولیان روستاها است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما هم باید در همین راستا کمک کنیم، خاطرنشان کرد: گره‌گشایی، تسهیل‌گری، نگاه و حرکت رو به جلو باید سرلوحه همه مسئولان و خدمت‌گزاران مردم باشد.

خروج از نسخه موبایل