روستایی

نخستین پردیس روستایی قزوین در شاهین تپه ایجاد می‌شود

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، لیلا غریب با اشاره به طرح پردیس روستایی گفت: طرح مطالعاتی پردیس روستایی در چندین روستا انجام شده که البته در ابتدا با برخی موانع زیرساختی مانند آب، برق و گاز مواجه بود و که این مووضع در جلسه امور اقتصادی استانداری مطرح و بنا شد تا زیرساخت‌ها تامین شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین ادامه داد: شاهین تپه اولین روستایی است که پردیس در آن اجرایی خواهد شد و تا کنون حدود ۴۲ طرح برای آن ثبت و ۳ طرح مورد تایید قرار گرفته‌اند و ۲۲ کارگاه در این روستا اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: پردیس روستایی با هدف اشتغالزایی پایدار و تامین اقتصاد روستاییان و اشتغال عدالت محور در مقایسه با شهرک‌های صنعتی که در مجاورت شهرها ایجاد می‌شود، ایجاد شده و در آن مشاغل متناسب با بافت روستاها مانند صنایع تبدیلی کشاورزی و غذایی و خدماتی می‌توانند فعال باشند.

این مسئول ادامه داد: افراد بومی ساکن و غیرساکن برای اجرای طرح در این پردیس‌ها در اولویت قرار دارند، البته افراد غیربومی غیرساکن هم می‌توانند طرح‌های خود را برای برسری به دفتر امور روستایی ارائه کنند.

غریب گفت: تسهیلات متنوعی برای اشتغال در روستاها وجود دارد که تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و بنیاد مسکن از جمله آن‌ها است.

خروج از نسخه موبایل