روستایی

سند دار کردن رایگان اراضی کشاورزی روستایی در بهاباد

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، اقبال در نشست قرارگاه حدنگاری شهید سردار سلیمانی شهرستان بهاباد گفت: از مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان، تنها ۳ درصد مستندسازی شده و دارای سند مالکیت کاداستری می‌باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان یزد با بیان اینکه سنددار کردن خانه‌های روستایی و کاداستر اراضی و املاک روستایی وکشاورزی، تثبیت مالکیت روستاییان است، افزود: این امر مهم سبب می‌شود روستائیان اطمینان کافی از مالکیت خود بر واحدهای مسکونی و ملک تحت تملک داشته باشند.

اقبال درباره وضعیت فعلی اسناد مالکیت کاداستری شهرستان بهاباد گفت: در حال از ۶۶۲۰ هکتار اراضی کشاورزی و باغی شهرستان کلا ۲۵۲ هکتار و تنها ۳ درصد سنددار شده و ۳۶۱ ملک موقوفه و ۱۰۰ قطعه از اراضی و املاک آموزش و پرورش بدون سنداست ضمن آنکه حدود ۲ هزار سند دفترچه‌ای قدیمی در روستاها داریم.

وی، حضور بخشداران، دهیاران و شوراها را برای اعتمادسازی و اطلاع رسانی در راستای اجرای قانون کاداستر خواستار شد و تصریح کرد: در آینده، قانون اعتباربخشی اسناد رسمی و حذف قولنامه‌های عادی به تصویب می‌رسد و برای استان‌هایی همچون یزد که بیشتر معاملات از طریق اسناد عادی انجام می‌شود مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

مدیرکل ثبت اسناد استان نیز از احداث ساختمان جدید اداره ثبت اسناد و املاک بهاباد خبر داد و اظهار امیدواری کرد با تامین اعتبار و جانمایی مناسب، کلنگ احداث ساختمان ثبت اسناد بهاباد بزودی به زمین زده شود.

فرماندار بهاباد هم در این جلسه با بیان لزوم تعویض و صدور اسناد مالکیت کاداستری دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی شهرستان به عنوان نخستین گام در اجرای مصوبات قرارگاه حدنگاری گفت: برگزاری مستمر جلسات قرارگاه حدنگاری شهرستان، ایجاد دفتر حدنگاری در شهرستان برای اجرای کاداستر کشاورزی و روستایی و تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به کاداستری باید مورد توجه جدی قرار گیرد و جلسات هم نتیجه عملی داشته باشد.

خروج از نسخه موبایل