روستایی

۳۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های لرستان حضور دارند

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیدسجاد راستخانه در نشست صمیمی فرمانده سپاه لرستان با کارکنان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان که به مناسبت هفته کتاب اظهار کرد: مأموریت اصلی کتابخانه‌های عمومی لرستان، فراهم کردن امکانات و شرایط برای ارتقا سطح علم، دانش و آگاهی‌های اقشار مختلف مردم از طریق در اختیار گذاشتن منابع و کتاب‌های مناسب و سالن‌های مطالعه و غنی‌سازی اوقات فراغت مردم با مطالعه کتاب‌های مناسب در کتابخانه‌های استان است.

وی با بیان اینکه ۵۸ کتابخانه فعال در لرستان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۲۰ کتابخانه به صورت مشارکتی و ۳۸ کتابخانه به صورت نهادی اداره می‌شوند که از ۳۸ کتابخانه نهادی ۸ کتابخانه روستایی هستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: هم‌اکنون ۳۰ هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌های لرستان حضور دارند که بیش از ۷۶۰ هزار نسخه کتاب ثبت شده در دسترس آنان وجود دارد.

وی گفت: در طی سه ماه گذشته با برداشتن موانع و دریافت مجوز نیروی انسانی از نهاد سه باب کتابخانه عمومی به کتابخانه‌های استان اضافه شده است که افتتاح کتابخانه روستایی شهید ساکی دینارآباد بروجرد، بازگشایی کتابخانه امام علی (ع )معمولان و بازگشایی کتابخانه مرزبان ازنا در این سه ماه صورت گرفته است.

راستخانه بیان کرد: سعی شده برنامه‌های مختلف فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا شود و در هفته کتاب و کتاب‌خوانی نیز بیش از ۲۳۰ برنامه فرهنگی در سه سطح کتابخانه‌ای، شهری و استانی اجرا و بخشی نیز در حال اجراست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خاطر نشان کرد: با توجه به گفتمان انقلاب اسلامی و در ادامه مسیر و راه شهدا به ‌ویژه شهدای امنیت و با عنایت به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در جامعه اسلامی کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود به صورت ویژه مقوله فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی در دستور کار است.

خروج از نسخه موبایل