روستایی

مشکل آبرسانی به برخی روستاهای تنگستان برطرف شد

به گزارش روستانیوز، احمد لطفی روز یک شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه های دولت، تامین آب شرب پایدار و مناسب روستایی است که توسط جهاد آبرسانی کشور با جدیت کامل در حال اجراست.

وی افزود: در همین زمینه، ۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۱۰۰ کیلومتر خط شبکه توزیع آب ۵ روستا بازسازی و ۴ مخزن آب روستایی در تنگستان ظرف یکسال آینده احداث می شود.

فرماندار تنگستان تصریح کرد: ۷۰ درصد بافت جمعیتی شهرستان تنگستان روستایی و ۳۰ درصد شهری است که با داشتن ۲۹۰ کیلومتر خط انتقال و یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر خط شبکه توزیع آب بعنوان سومین شهرستان استان به شمار می رود که دارای بیشترین خطوط آب رسانی است.

لطفی ادامه داد: با توجه به‌ اینکه ۴۰ درصد خط انتقال و ۵۰ درصد طول شبکه فرسوده است با تنظیم یک برنامه ۳ ساله اقدامات لازم در خصوص بازسازی خطوط انجام می شود تا هدر رفت آب و تنش های آبی به حداقل برسد.

فرماندار تنگستان یادآور شد: در تابستان امسال و با تامین بخشی از زیرساخت های خط انتقال، بازسازی شبکه فرسوده و تکمیل مخزن دلوار، مشکل آب رسانی به برخی از روستاهای شهرستان تنگستان در بخش ساحلی که هر ۱۴ روز یک بار آب آشامیدنی به آنها می رسید رفع و به شکل یک روز در میان دارای آب آشامیدنی شدند.

خروج از نسخه موبایل