روستایی

۱۳ روستای آذربایجان غربی به شبکه ملی اطلاعات وصل شد

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، قاسم جلیلی نژاد با اشاره به ۱۳ روستا در ۹ شهرستان استان که اخیرا به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند، افزود: این روستاها با توجه به ایجاد توازن در توسعه اینترنت روستایی و کاهش شکاف دیجیتالی بین توسعه های روستایی در این ۹ شهرستان اجرایی شد.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه وزارت ارتباطات به تعهدات قانونی خود در خصوص پوشش ۸۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور عمل کرده و این موضوع در آذربایجان غربی نیز محقق شده است، اما تلاش می کنیم تا شهریور سال آتی درصد پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی افزود: از ۲ هزارو ۱۹۶ روستای بالای ۲۰ خانوار یک هزارو ۷۶۳ روستا در حال حاضر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت متصل هستند، که طراحی HLD مابقی این روستاها صورت گرفته و تامین اعتبار آنها از طرف وزارت ارتباطات انجام و به اپراتورهای ارتباطی ابلاغ شده است.

جلیلی نژاد توجه به مناطق محروم را از برنامه‌های ‌اولویت دار وزارت ارتباطات برشمرد وتصریح کرد: مهمترین بستر تحقق اهداف دولت مردمی در مورد تسهیل در ارائه خدمات دستگاه ها به مردم و حرکت به سمت الکترونیکی شدن خدمات و هوشمندسازی آنها مخصوصا در روستاها است.

وی طعم شیرین فناوری اطلاعات را در بهره مندی دو هزارو ۱۹۶ خانوار و بیش از چهار هزارو ۹۰۰ نفر روستایی استان از شبکه ملی اطلاعات و خدمات دولت الکترونیک دانست و گفت: تمام تلاش ما ایجاد عدالت اجتماعی در بهرمندی تمام هم استانی هایمان از امکانات و زیرساخت های ارتباطی است.

خروج از نسخه موبایل