روستایی

راه اندازی نخستین نگارخانه روستایی کشور در سبزوار

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رضا شجاع رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار در اینباره گفت: این نگارخانه توسط آقای محبی، هنرمند خوشنویس و نقاش سبزواری به منظور حمایت و تقویت رشته‌های هنری در روستاها و کشف استعدادهای نهفته در این حوزه، در روستای ایزی دایر شده است.
هنرمند سبزوای و مجری برپایی نخستین نگارخانه روستایی کشور هم در این باره گفت: همه روزه در این مکان هنری، کلاس‌های آموزش خطاطی و نقاشی خط برگزار می‌شود و ما آماده برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان به طور رایگان نیز هستیم.
محبی ادامه داد: این نگارخانه در مدت کوتاهی از راه اندازی، تاکنون مورد بازدید بسیاری از هنردوستان و حتی توریست‌هایی از کشورهای اروپایی و هندوستان بوده و به یک فرصت گردشگری در محیط روستا تبدیل شده است که می‌تواند در تقویت این ظرفیت موثر باشد.
وی خواستار حمایت دست اندرکاران فرهنگی از برپایی چنین نگارخانه‌ها و مراکز فرهنگی در روستاها شد و گفت: برای ادامه روند موفق این نگارخانه، به حمایت‌های همه جانبه متولیان فرهنگی نیاز دارم تا چراغ این نگارخانه خاموش نشود.
این هنرمند همچنین یادآور شد: برپایی این نگارخانه برکات و نتایج خوبی را برایم به همراه داشته؛ از جمله شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی همچون امارات، جشنواره محمد رسول ا… (ص) در کشورمان و نیز دایر کردن دو نمایشگاه در هندوستان که با استقبال هنردوستان مواجه شده است.
خروج از نسخه موبایل