روستایی

تامین سوخت زمستانی روستاهای فاقد گاز شهرستان طارم

به گزارش روستانیوز، مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره سوخت‌رسانی به روستاهایی از شهرستان که گازرسانی انجام نشده، اظهار کرد: در شهرستان طارم در حدود ۸۵ درصد از روستاها گازرسانی انجام شده و حدود ۱۵ درصد از روستاها فاقد گاز هستند که این روستاها، اغلب روستاهای دورافتاده و کم‌جمعیت هستند.

وی افزود: تامین سوخت زمستانی روستاهایی که تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار نگرفته‌اند از طریق نفت سفید برای استفاده در منزل انجام می‌شود و این سوخت به صورت شش ماهه در کارت بانکی خانوار شارژ می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: باتوجه به اینکه سوخت زمستانی در شش ماهه دوم سال قابل تحویل است خانواده‌ها قبل از شروع بارندگی‌ها از مهرماه تا آبان یا آذرماه سوخت خود را حمل می‌کنند و سهمیه آن‌ها هنگام کشیدن کارت در نمایندگی تامین سوخت از کارت کسر می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان طارم با بیان اینکه تعهد داریم تا کارت خانوار را با کد ملی شارژ کنیم و سوخت در کارت‌ها تامین شده و تحویل و حمل از نمایندگی تا محل زندگی به عهده خود خانوار است، خاطرنشان کرد: برخی از خانواده‌ها به دلیل تغییر در خانوار همانند تشکیل خانواده جدید یا مشکلات دیگر مراجعه کرده و مشکل‌شان در طول فصل پاییز حل شده است.

خروج از نسخه موبایل