روستایی

پیشرفت ۳۴ درصدی طرح های آبرسانی مازندران

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگارمهر، رضا علیخانی شامگاه سه شنبه در نشست با مدیران آب و فاضلاب استانی و کشوری، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر پنهان شدن محرومیت مازندران در زیر برگهای سبز درختان، اظهار کرد: در استان مازندران رودخانه‌های خوبی داریم اما وضعیت ذخیره سازی آورد آب‌های سطحی خوب نیست و حدود ۱۲ درصد بهره برداری می‌شود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد وابستگی مازندران برای تأمین آب‌های شرب، زیر زمینی است که مناسب با شرایط استان نیست، افزود: ادامه این روند و استفاده از منابع آبی زیر زمینی خطر کاهش سطح آب چاه‌ها را در پی دارد و در نهایت احتمال دگردیسی اکوسیستمی برای مازندران رقم خواهد خورد.
معاون عمرانی استاندار مازندران خدمات رسانی حوزه آب و راه را برای مازندران بسیار مهم دانست و یادآورشد: ۲۰۰ روستای مازندران در طرح قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برای آبرسانی قرار گرفت که با همکاری آب و فاضلاب و بسیج سازندگی مازندران تاکنون ۳۴ درصد پیشرفت دارد.
علیخانی تأمین اعتبار این طرح‌ها را از محل تهاتر نفت خبر داد و تصریح کرد: برای طرح محرومیت زدایی آبرسانی و راه‌های روستاهای مازندران پیشنهاد می‌شود تا قرارگاه تشکیل شود.
وی خشک شدن چشمه‌ها و کاهش دِبی آبی رودخانه‌ها را از عمده مشکلات روستاهای در تأمین نیاز آب شرب دانست که برای رفع مشکلات آن نیاز به تأمین از دیگر منابع آبی است، خاطرنشان کرد: تحقیق، مطالعه و آسیب شناسی برآورد شود و همچنین آب و فاضلاب استان طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای اتمام طرح‌ها پیش بینی کند.
معاون عمرانی استاندار مازندران خواستار زمانبندی برای اجرای طرح روستاهای داری خط پروژه شد و گفت: لیست برداری از روستاهای نیازمند تأمین آب شرب انجام شود و همچنین با پشتیبانی لازم، برای آنها طرح تهیه شود.
خروج از نسخه موبایل