روستایی

طرح هادی ۲۲۸ روستا در استان اردبیل اجرا شد

به گزارش روستانیوز، حامد کیخسروی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای اجرای این طرح‌ها یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل افزود: در استان اردبیل از مجموع یک‌هزار و ۸۵۹ روستا، یک‌هزار و ۱۷ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند که در تمام این روستاها طرح هادی اجرا شده است و مقرر شده است در برخی از روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم این طرح اجرا شود.

وی اظهار کرد: در سال جاری هم طرح هادی ۳۳۰ روستا در استان با رویکرد عمران و آبادی اجرا خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با بیان اینکه طرح هادی نقشه راه عمران و آبادانی روستاها است، اظهار کرد: آسفالت‌ریزی، جدول‌گذاری، پیاده‌روسازی، سنگ‌فرش و سایر فعالیت‌های عمرانی در قالب طرح هادی با مشارکت دهیاران و شوراهای روستایی اجرایی می‌شود.

وی همچنین درباره صدور سند مالکیت برای واحدهای روستایی اظهار کرد: در سال‌های اخیر برای ۱۰۶ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی سند تک برگی صادر شده است.

کیخسروی یادآورشد: ۹۸ هزار و ۸۴۷ واحد روستایی در استان اردبیل وجود دارد که ۶۴ درصد از این واحدها در سالهای اخیر نوسازی و مقاوم سازی شده است و پیش بینی شده است تا سال ۱۴۱۰ تمام واحدهای روستایی استان مقاوم سازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: سهمیه استان اردبیل برای مقاوم سازی چهار هزار واحد است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۵۵ واحد برای مقاوم‌سازی ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه این واحدها برای دریافت ۲ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ پنج درصد به بانک‌ها معرفی شده‌اند، اظهار کرد: ۵۰ درصد این واحدها به مرحله عقد قرارداد رسیده و امیدواریم تمام تسهیلات سهمیه استان با همکاری ۹ بانک عامل پرداخت شود تا این واحدها در فصل کاری اجرا شده و به اتمام برسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل روند آماده‌سازی و بازسازی تعهدات بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده خوی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: مصمم هستیم در فصل کاری امسال تمام تعهدات ستاد معین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل به نتیجه برسد.

خروج از نسخه موبایل