روستایی

حساب دهیاری‌های اردبیل شارژ شد

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی قیطانی ظهر یکشنبه در نشست با دهیاران استان اردبیل اظهار کرد: یک هزار و ۴۷۴ میلیارد ریال اعتبار از محل‌های مختلف به حساب دهیاری‌های استان اردبیل در سال ۱۴۰۱ تزریق شد.

وی افزود: این اعتبارات از موضوع ماده‌های ۳۹، ۴۰ و ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق برای عمران و آبادانی و امورات جاری ۹۰۳ روستای دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل با بیان اینکه به منظور اجرای مناسب طرح‌های روستایی متناسب با جمعیت شهرستان‌ها نیازمند افزایش توجه دهیاران به مشکلات موجود و تلاش برای رفع آن هستیم، گفت: دهیاران باید اعتبارات تزریق شده را در چهارچوب آئین نامه مالی دهیاری‌ها، بخشنامه بودجه ۱۴۰۱ و بودجه مصوب با رعایت ضوابط و مقررات قانونی هزینه کنند.

قیطانی دهیاران را رابطین بین دولت و مردم دانست و افزود: باید پتانسیل و قابلیت روستاهای مختلف را شناخته و بر اساس آن نسبت به جذب سرمایه گذاران اقدام کرد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعامل بین دهیاران، فرمانداران، بخشداران و مسئولان رده بالای دستگاه‌های مختلف اجرایی برای شناسایی و رفع نیازهای موجود در روستاها ضروری بوده و به هر اندازه این همکاری‌ها توسعه یابد، پیشرفت همه جانبه روستاها نیز امکان پذیر خواهد شد.

خروج از نسخه موبایل