روستایی

۱۰ هزار خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره مند شدند

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مصطفی بهی، امروز دوشنبه ۲۲ شهریور به رسانه‌ها اعلام کرد: در ادامه توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاهای استان از ابتدای امسال ۴۰ سایت شامل احداث ۲۴ سایت جدید و ارتقای ۱۶ سایت همراه موجود، راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، وی اظهار کرد: با اجرای این ۴۰ سایت، ۷۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل و از خدمات متنوع مبتنی براین شبکه و اینترنت همراه بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: این سایت‌ها به همت اپراتورهای ارتباطی شامل همراه اول، ایرانسل و های‌وب و با اعتبارات تخصیص داده شده از محل اعتبارات توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا شده است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه تلفن همراه در سطح روستاها تصریح کرد: همچنین از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از ابتدای امسال با اجرای ۱۰ سایت توسعه شبکه همراه توسط همراه اول و ایرانسل، ۳۵ روستای استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند شده‌اند.

وی از راه‌اندازی ۱۰ سایت دیگر توسعه اینترنت همراه روستایی در یک ماه آینده خبر داد و گفت: با اجرای طرح‌های پیش رو، تا پایان امسال میزان روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات در سطح خراسان جنوبی به بالای ۸۰ درصد می‌رسد.

خروج از نسخه موبایل