Tuesday, 30 April , 2024
امروز : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 22 شوال 1445
شناسه خبر : 3239
  پرینتخانه » اتاق خبر تاریخ انتشار : ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶ | 100 بازدید | ارسال توسط :

توسعه روستاها توسعه منتطق شهری را رقم می زند

فرماندار سروآباد بر ضرورت توسعه روستاهای تابعه تاکید کرد و افزود: توسعه روستاها باعث توسعه بخش و توسعه بخش باعث توسعه مناطق شهر نیز خواهد شد.

توسعه روستاها توسعه منتطق شهری را رقم می زند

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرنگار ایرنا،‌ حسن زارعی روز چهارشنبه در همایش دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان سروآباد اظهار داشت: یکی از برنامه های مهم و اولویت دار ما توسعه شهرستان است و این مهم با توسعه روستاهای تابعه تحقق می یابد.

وی افزود: توسعه در روستاها که کانون اصلی تولید در جامعه هستند نقش مهمی در توسعه شهرستان دارد و این مهم به هنرنمایی و تلاش و همت دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها انجام می شود.

فرماندار شهرستان سروآباد ادامه داد: تمام مسائل و مشکلات سطح روستاها به صورت ویژه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بخشداران مرکزی و اورامان تا حصول نتیجه نهایی پیگیری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دهیاران باید برنامه عملیاتی داشته باشند اضافه کرد: دهیاران باید برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای خود داشته باشند و برنامه های آنها هم باید در راستای شرح وظایف کاری خود باشد

زارعی بر ضرورت تعامل و همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی تاکید کرد و گفت: دهیاران به عنوان نمایندگان مردم باید با بخشداری ها، شوراهای اسلامی و مردم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند چون هرکجا که تعامل و همکاری بوده مشکلات خیلی بهتر بررسی، پیگیری و برطرف شده است.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت دهیاران و شوراهای اسلامی اتحاد و انسجام است همانطور که رمز موفقیت انقلاب اسلامی اتحاد و انسجام بود لازم است که دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان روستاها همدل و همراه و متحد باشند و از کینه و کدورت ها دوری کنند و براساس شرح وظایف خود حرکت کنند و مطمئن باشند که روزی در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگوی مسوولیت خود باشند.

فرماندار شهرستان سروآباد اضافه کرد: دهیاران و شوراهای اسلامی باید در عمل نشان دهند که به دنبال حل مشکلات و درخواست های مردم هستند و باید به قانون عمل کنند، چون آنچه که در تاریخ و در ذهن مردم باقی می ماند عمل به قانون است لذا باید اهل عمل باشیم و از شعار دادن دوری کنیم.

وی با بیان اینکه دهیاران و شوراهای اسلامی تصمیمات درستی بگیرند گفت: باید تصمیماتی گرفته شود که تاثیرگذار باشد، تصمیماتی درست و تاثیرگذار که مردم نتیجه آن را ببینند و نتایج آن را لمس و مشاهده کنند.

زارعی اظهار داشت: کار خود را با صداقت،‌ صلابت، صراحت و صفا و صمیمیت انجام دهید و اقدامات و عملکرد خود را برای مردم در نماز جمعه بیان کنید و شفاف سازی کنید چون شرط اول هر کاری شفاف سازی و صداقت است.

وی ادامه داد: هنر مدیریت در تولید دانش است یعنی دهیاران و شوراهای اسلامی بایستی به وظایف و اختیارات خود آگاه باشند و از تفکر خلاقانه در پیشبرد اهداف خود استفاده کنند و از اختلاف و تفرقه در روستاها خودداری کنند.

فرماندار سروآباد: توسعه روستاها توسعه منتطق شهری را رقم می زند

فرماندار سروآباد افزود: تفکر خلاق، تولید دانش، بازشماری ظرفیت ها، تولید روش ها، استفاده صحیح از ابزار و امکانات موجود مهمترین وظیفه و رسالت دهیاران و شوراهای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم است.

وی با بیان اینکه صداقت و شفافیت با مردم بسیار تاثیرگذار است گفت: اگر مردم بدانند که دهیاران و شوراهای اسلامی با صداقت و دلسوزی فعالیت می کنند در کارها و فعالیت ها مشارکت خواهند داشت و کارها بهتر پیش می رود.

زارعی بر ضروت اشتغالزایی در روستاها تاکید کرد و افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی فقط برای اجرای پروژه های عمرانی روستاها برنامه عملیاتی نداشته باشند بلکه برای ایجاد اشتغالزایی که مدنظر مقام معظم رهبری است برنامه عملیاتی و مدون داشته باشند.

وی ادامه داد: اشتغالزایی جزو تاکیدات معظم له و شعار سال است و باید در اولویت کاری همه قرار گیرد چون شعار سال مقام معظم رهبری راهگشای تمام مشکلات است و یک برنامه اصولی، برنامه ریزی شده و تخصصی است لذا وظیفه همه ما است که در راستای تحقق شعار سال رهبری کوشا و ساعی باشیم.

فرماندار شهرستان سروآباد با اشاره به پتانسیل فرهنگی در روستاهای تابعه گفت: در هر روستا یک برنامه فرهنگی متناسب با رسم و یاسای آن روستا تدارک دیده شود و به عنوان نماد آن روستا معرفی شود.

زارعی تاکید کرد: اجرای برنامه های فرهنگی بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است، دشمنان از تمام ابزار و امکانات موجود خود برای تهاجم فرهنگی علیه ملت ما به ویژه روستاییان استفاده می کنند تا فرهنگ خود را بر ما تحمیل کنند لذا یکی از اهداف ما در روستاها حمایت از برنامه های فرهنگی است.

مقام عالی دولت در شهرستان سروآباد گریزی به افزایش قیمت ها در روزهای اخیر و ایجاد شایعات دشمنان علیه نظام و انقلاب زد و گفت: بحث گرانی و تورم تنها مختص کشور ما نیست بلکه در تمامی کشورهای جهان این مسئله کاملا مشهود و مشخص است.

وی ادامه داد: کمبود گندم و آرد و دانه های روغنی در سطح جهان و در کشور ما به جنگ بین روسیه و اوکراین که دو کشور تولید کننده این کالاها هستند بر می گردد، همچنین در کشور ما خشکسالی در سال های اخیر باعث شده که این مشکلات بیشتر به چشم بیاید.

فرماندار سروآباد اضافه کرد: بحث هدفمند کردن یارانه ها و قانون اصلاح ارزی که تبدیل به یک غده سرطانی شده بود قرار بود در دولت های قبل انجام شود اما توان و جرات آن را نداشتند اما دولت سیزدهم با تمام وجود اعلام کرد که می خواهد این غده سرطانی را جراحی کند.

زارعی تاکید کرد: مزایای این طرح در آینده ای نه چندان دور برای همه معلوم و مشخص می شود و باعث می شود که رانت و فساد و مافیای کشور برچیده شود و نفع و سود آن به جیب خود مردم برگردد.

وی افزود: از دهیاران و شوراهای اسلامی انتظار داریم در روستاها و در بین مردم نسبت به شفاف سازی و آگاهی بخشی مردم از این موضوع اقدام کرده و اجازه ندهند شایعات بی اساس و بی پایه دشمنان در بین مردم ما ریشه کند.

فرماندار سروآباد در خاتمه بر ضرورت حفظ منابع طبیعی و محیط زیست تاکید کرد و افزود: منابع طبیعی و محیط زیست بیت المال و نعمتی خدادادی است که لازم است همه ما از آنها حفاظت و حراست کنیم و نباید برای منافع شخصی تخریب و نابود شود.

سخنرانی بخشدار مرکزی، امام جمعه سروآباد، رییس شورای اسلامی بخش مرکزی و بخش اورامان، نماینده دهیاران، سخنرانی مدیران هلال احمر، شبکه دامپزشکی، ثبت احوال و معاون پلیس راه مریوان سنندج از دیگر برنامه های این همایش بود.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.