Wednesday, 19 January , 2022
امروز : چهارشنبه, ۲۹ دی , ۱۴۰۰ - 16 جماد ثاني 1443
شناسه خبر : 2418
  پرینتخانه » اتاق خبر تاریخ انتشار : 27 اکتبر 2021 - 17:40 | 32 بازدید | ارسال توسط :

۷۲ شهرستان خراسان رضوی از جهت راه‌های روستایی کم برخوردارند

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای گفت: از مجموع ۴۶۲ شهرستان ارزیابی شده در سطح کشور ۷۲ شهرستان از نظر برخورداری از راه‌های روستایی دارای ضریبی کمتر از ۷۰ درصد است.

۷۲ شهرستان خراسان رضوی  از جهت راه‌های روستایی کم برخوردارند

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، خداداد مقبلی ظهر امروز در حاشیه بازدید از برخی راه‌های روستایی شهرستان قوچان در جمع خبرنگاران عنوان کرد: یکی از علل اصلی پایین بودن این ضریب برخورداری توزیع نامناسب اعتبارات به دلیل نقصان اطلاعات موجود از سطح روستاها و راه‌های روستایی بوده‌ است. به طور مثال در حال حاضر ضریب برخورداری خوزستان از راه‌های جاده‌ای ۹۴ تا ۹۵ درصد است؛ در صورتی‌ که ضریب برخورداری شهرستان دزفول ۲۴ درصد دارد که این اختلاف نشان از نامناسب بودن توزیع اعتبارات بر اساس اطلاعات ناقص است.

وی با بیان اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ با بررسی‌های دقیق توانسته اطلاعات مناسبی در زمینه راه‌های روستایی از روستاهای ۲۰ تا بیش از یک صد خانوار کسب کند، گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده مشخص شد از مجموع ۳۱ استان کشور هفت استان همچون سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، کردستان و… کم برخوردار است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای با تاکید بر توزیع اعتبارات توسط استان‌ها و احصای اطلاعات تکمیلی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: باید در بودجه سال آینده این برنامه از حالت استانی خارج و به صورت ملی تبدیل شود تا اعتبارات برای روستاهای محروم به درستی تخصیص یابد.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی تامین قیر و افزایش قیمت آن است به طوری‌ که سال گذشته قیمت هر تن قیر پنج میلیون تومان بود اما امروز این رقم بدون افزایش در اعتبارات به ۱۲ میلیون تومان در هر تن رسیده که باعث ناتمام ماندن بسیاری از پروژه‌ها شده است.

مقبلی از آمادگی ۳۵۰۰ کیلومتر راه برای اجرای عملیات آسفالت در سطح کشور خبر داد که برای تامین قیر معطل مانده و بیان کرد: با فرا رسیدن فصل پاییز و زمستان و به طبع پایین آمدن دما و بارش نزولات آسمانی در صورت عدم تأمین قیر منجر به اجرای مجدد تمام اقدامات خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از راه‌های روستایی شهرستان قوچان گفت: این شهرستان در زمینه بهره‌مندی از راه روستایی همسان با کشور بوده اما برخی از روستاها همچنان در زمینه آسفالت باقی مانده‌اند که به صورت عمده جمعیتی بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار دارند. همچنین برخی مسیرهای فرعی این شهرستان نیز با داشتن عمر بالای ۲۵ سال سطح رویه‌ای نامناسب دارند که برای روکش آسفالت آن‌ها باید اعتبارات به صورت استانی تامین شود.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به پروژه راه روستاهای مشکانلو و کتلر شهرستان قوچان عنوان کرد: تصمیم‌گیری برای اجرای این پروژه‌ها در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان قوچان انجام و اعتباری در نظر گرفته شده‌ و با توجه به این‌که یک‌ بار پروژه به مناقصه گذاشته اما پیمانکاری برای آسفالت راه روستایی مشکانلو مشارکت نکرده است، باید این پروژه دوباره تجدید مناقصه شود و در صورت تعیین پیمانکار در کوتاه‌ترین زمان به مرحله اجرایی خواهد رسید.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.